Halaman

Jumaat, 28 Januari 2011

Hay untuk Arnab anda.



HAY




Anda mungkin pernah membaca di banyak tempat bahawa sangat penting bahawa arnab mendapatkan banyak jerami, tetapi adakah anda tahu bahawa tidak semua jenis jerami adalah sama? Jenis pakan jerami anda, arnab anda akan mempunyai kesan besar pada kesehatan , kerana beberapa jerami lebih berkhasiat daripada yang lain, dan beberapa jenis jerami mengandungi bahan-bahan yang boleh membuat arnab anda lemak dan sakit jika mereka makan terlalu banyak.
Mari kita belajar tentang pelbagai jenis rumput kering sehingga arnab anda dapat menjadi arnab sihat dapat!
Ada dua jenis utama jerami, Rumput Hay, dan Leguminosa Hay, Rumput jerami adalah jenis terbaik daripada jerami untuk arnab anda kerana mengandungi banyak nutrisi, tetapi tidak banyak tenaga. Bunnies boleh mendapatkan lemak yang sangat mudah, dan lemak arnab arnab sakit, sehingga pemilik perlu memastikan bahawa arnab tidak mendapat 'makanan buruk' terlalu banyak dalam diet mereka. Yang lucu adalah 'makanan buruk' yang untuk arnab sebenarnya cukup sihat bagi manusia, sehingga sangat mudah untuk berfikir bahawa anda memberi makanan kelinci yang baik padahal sebenarnya anda memberikan sama arnab dari makan McDonald's.
makanan arnab Buruk merangkumi hal-hal seperti biji-bijian, buah-buahan kering, gandum, bijirin, roti, dan biji-bijian. Ada begitu banyak hal baik untuk memberi makan arnab bahawa Anda tidak perlu merasa perlu untuk memberinya makan hal-hal ini, dan anda harus berhati-hati jika anda makan pelet kelinci untuk membeli pelet yang tidak mengandungi bahan ini. Tetapi pada dengan jerami!
Rumput jerami termasuk jerami seperti Timothy Hay, Hay Meadow, dan Bermuda Rumput. Timothy hay biasanya cukup mudah dibeli di Amerika Syarikat, tapi pastikan anda mencari pembekal yang baik yang menjual anda segar, jerami bersih.
Legum Hays termasuk jerami alfalfa, jerami semanggi, buncis, kacang polong, dan kacang tanah. kelinci anda akan menemui yummy super jerami, tetapi mereka tidak sangat baik untuk itu kerana ia mengandungi begitu banyak tenaga. Arnab rumah rata-rata tidak akan dapat membakar seluruh tenaga yang mereka dapatkan dari jerami, dan mereka akan menjadi sangat gemuk memang.
Jika anda boleh, pastikan bahawa arnab anda mempunyai akses kepada semua jerami rumput yang ingin makan. hay rumput Makan tidak hanya baik untuk kesihatan fizikal arnab, itu juga membantu kesihatan mental arnab dengan memberikan sesuatu untuk dilakukan. Mengunyah sangat menenangkan untuk arnab, dan arnab yang paling cinta tidak lebih dari untuk duduk dan mengunyah jauh di jerami mereka. Hal ini mengunyah juga membantu canai gigi mereka, yang terus tumbuh dan berkembang, dan boleh menyakitkan lama jika tidak tanah turun banyak mengunyah.

1 ulasan:

  1. Jom tanam sendiri pokok Alfalfa untuk makanan arnab tersayang.... Biji benih Alfalfa untuk dijual rm50.00 (100gm)...... Harga sudah termasuk kos poslaju. Whatsapp 0132071229.

    BalasPadam